Gillas

På min hylla så finns det en massa olika parfymer. Jag gillar verkligen att variera parfym beroende på humör och känsla. Jag har såklart mina absoluta favoriter, så som kenzo, dolce. Jag tänkte ijallafall visa fem av mina parfymer och berätta lite om dem, sen så har jag även valt ut "pojkväns parfymen" som jag gillar mest.



1. En modern doft av apelsinblomma, viol, vanilj & rosor
 
2. Hittar ingen information, ni får gå till en parfym affär och lukta er fram

3. En lyxig, blommig och orientalisk doft av mandarin, persika, gergamott, ambra, vanilj & mysk

4. En feminin doft av lila fresia, vit heliotropblomma, hibiskus & cederträ

5. En modern maskulin doft av fräsch mint, apelsinblommor & doftträ

6. Mjuk, naturlig, förfrisk. Som att ta en nattlig promenad genom en tropisk trädgård. Örter och bergamott, sprakande fräsch apelsinblomma och rosa geranium plus lätt touch av mineralackord och sensuell ambra

När jag läser igenom vad mina parfymer innehåller så tror jag att jag dras till apelsinblomman. Den finns nästan med i alla mina parfymer. Dock så tycker jag inte att jag går runt och luktar apelsin precis. haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback