Du är min idol

Irene, haha vi har skrattat hela torsdagen, hela fredagen och jag kommer förmodligen att skratta hela lördagen också, du är helt klockren. Och nu kankse ni läsare undrar varför, och ja jag ska försöka förklara, ;D Men allting är roligare live. Thats it!

Allting började en sen kväll Onsdag den 9 September klockan 00.40

Jag skulle få vara ledig på Torsdagen eftersom jag skulle vara hundvakt och gå till banken etc. Jag kom hem till Stefan vid typ tio efter att ha kört Seth till tåget. Stefan skulle kommit hem lite tidigare men han va och kollade på fotboll med hockey laget. Jag väntade och väntade och sen kom han hem, men då sov jag. (detta hör egentligen inte till historien, jag bara berättar ändå ;) ) Telefonen ringer klockan elva för att fråga några saker om min grupp som jag tog hand om tidigare på kvällen. Sen somnar jag om igen. Klockan 00.40 ringer det igen, och jag ser att det är Irene, eller jag vet inte om jag ser det eftersom jag sover. Men jag vet att jag roppar och roppar efter Irene.

- Ireeeene, hör du mig? IIIIreeeen vart är du?! Hör du mig?!

Jag hör att Irene pratar i bakrunden och jag fortsätter att roppa och roppa.
Irene är längst upp i slottet för att stänga i Kupolen då hon hör ett mystiskt ljud från ventilerna.


- Ireeeene, hör du mig? IIIIreeeen vart är du?! Hör du mig?!

Irene blir livrädd då hon tror att det spökar i slottet, och spöket kan hennes namn. Tillslut inser hon att ljudet kommer från hennes ficka, hon undrar och tar självklart upp mobilen och ser att det är jag. Hon svarar och säger;

- Hej Linda, jag är uppe och stänger i kupolen, vad gör du? Jag trodde att ljudet kom från ventilen, haha

Jag svarar att jag och sover och Irene undrar genast varför jag har ringt henne, Jag ringt? Det va ju du som ringde mig?!

Visst så spökar det på Villa Aske, men inte just denna kväll.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback