Julfest

Åh, igår vare Julfest med Thorresta, Friibergh och Villa Aske. Dagen börjades klockan 12.00 i bastun på jobbet. Eller jag kan inte säga att det var alla för det va endast jag, Pontus, Jonas och Elvira som vågade oss dit (: Vi bastade och drack lite bubbel/öl. Sen vare dags för duschning, sminkning och hårfix. (Som tog ett tag). Pontus fick assistera lite i hårfixet (: tanks! När klockan var tio i tre så kom världens bästa mamma för att köra oss till Lelle & Helena där vi skulle dricka lite, prata, skratta, öppna julisar etc. Dem inledde allting med att berätta vem som blev årets medarbetare (man har fått rösta under veckan på den man tycker ska bli.) Chockad blir jag då han säger att jag kom på tredje plats, tack alla som röstat på mig :D Pris nummer tre va en flaska rött. TACK! Jag ska även passa på att gratulera tvåan och ettan också :D Grattis.



När årets medarbetare va avslöjad så fick alla även en julklapp.
Jag har inte öppnat klappen ännu. Men jag vet vad det är och jag är superglad.
Tack!



När klockan började närma sig fem så stog det två stora taxibilar och väntade på oss.
Vi hoppade in i bilen och vi va nu påväg mot julfesten.
När vi svängde in på Thorrestas väg så lös det marchaller 2km innan vi ens kommit fram. Fint gjort måste jag säga :D Väl framme vid Thorresta fick vi glögg och stå framför en öppen eld. För att värma oss lite mer så bjöds det även på gulashsoppa med gräddfil och bröd. Mumsii!
När vi kom in serverades helstekt gris med potatisgratäng och rödvinssås. När jag satt där och åt grisen så tänkte jag "gud va gott de skulle vara med marängswiss". Och gissa vad efterrätten va? Såklart hade jag rätt xD.

Under middagen hade vi en liten tävling mellan borden, vi skulle gissa artister och låtnamn. Dock så förlorade våran bord med 39-40. Illa, men men. Kul vare, och en aning galet :D Fock stog på stolarna, stog och dansade på borden och sjöng. Vi hade helt enkelt skit kul :D

Efter middagen togs alla bord bort och vipps så hade vi ett dansgolv, jag tror nog att jag dansade från middagen slutade tills halv tre då vi drog hem. Somliga va ju tvungna att jobba idag. Jag och Elvira blev återigen körda av min gulliga mamma. Sen somnade vi efter ett tag med katten mellan oss :).

Kul kväll måste jag säga!


Jag och Pontus i taxin


I taxin igen :)


Under middagen


Jag och Elvira (:


En liten jag


Det blev bara några egobilder (A)


moi again


Haha, pontus ser lite skrynklig ut på halsen (A)


Dans dans dans


Erik och jag


Favoriterna Helena och Sussie


Jag och Ponte

Det va nog allt för denna gång :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback