Den där...

...snurriga torsdagen!

Dagen började ju inte så speciellt bra pga. labben. När jag kom hem skulle jag städa hela huset för att mamma och pappa skulle komma hem igårkväll. Planet skulle landa halv nio och farfar skulle hämta. När jag hade städat klart hela huset skulle jag laga mat och sen åka för att jobba. Pappsen ringde och berättade att planet var tre timmar försenat. Snäll som man är säger jag att jag kan hämta dem efter jobbet istället så slipper farfar åka mitt i natten. Trött som ett as gick jag runt på jobbet och slutade vid elva. Åkte direkt till Alanda, ja juste de där j*vla arlanda. Jag följde skyltara så bra men tillslut hamnade jag helt fel, jag hamnade där enbart taxibilar fick köra, så jag var tvungen att BACKA hela vägen tillbaka. Svängde höger istället, kom fram en bit och skulle köra tillbaka för att svänga vänster istället, när jag körde fram insåg jag att det var vänstersvängsförbud, kuuuul.. Tillbaka till backandet. Nu hamnade jag under en bro, på höger sida såg jag alla planen innanför galler. Jag viste inte var eller hur jag skulle komma till Terminal 5. Klockan vad 00.02 jag ringde mor o far men ingen svarade. Insåg då även att batteriet på mobilen var rött och enbart 16% kvar. Hur ska vi hitta varandra på detta ställe? Åkte runt lite och kikade, tillslut hittade jag en bensinmack och jag gick ur bilen för att fråga en busschafför som stod och tankade. Han berättade hur jag skulle ta mig till terminalen och jag tackade honom ENORMT för det. Parkerade där man inte fick och ringde pappa, men fonen var fortfarande avstängd. 00.20 fick jag äntligen tag på pappsen och han sa att de precis gått av planet. Väntade i ca 5-10 minuter och fick ett sms av mamma att packningen inte skulle komma försen 01.00, dam iT! Fick vänta i bilen och hålla koll på lapplisor. Tillslut kom mor och far och pappa körde hem då jag höll på att somna. Somnade kanske vid halv tre inatt så man kan ju säga att jag är en aning trött.

Nu ser jag att detta inlägg blir en aning låångt, men men läs om ni orkar. (;


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback